Trend: Consumer Culture

Από τότε (1962) που ο Andy Warhol μετέτρεψε τριάντα δύο κονσέρβες σούπας Campbell σε έργο τέχνης, ξεκινά η στενή σχέση της τέχνης με την κουλτούρα της κατανάλωσης. Πολυ λογικό φαίνεται λοιπόν το γεγονός ότι η μόδα, ως μικρό αδελφάκι της τέχνης, καταφεύγει και πάλι για το look του επόμενου χειμώνα στα σύμβολα του καταναλωτισμού (διάδρομοι γεμάτοι προϊόντα, λαμπεροί ναοί του fast food) μέσα μάλιστα από δύο σχεδιαστές με πολύ δική τους άποψη για το στυλ: τον Jeremy Scott στον οίκο Moschino και τον Karl Lagerfeld στον οίκο Chanel. Καλή απόλαυση!

The close connection between art and consumer culture can be traced back to 1962, when Andy Warhol turned 32 cans of Campbell soup into a work of art. No wonder then that this year, for next winter, fashion (as a close relative to art) turns once more to the symbols of consumerism in order to make its colorful point - either as an ode to the shrine of fast food (Jeremy Scott for Moschino) or by turning the catwalk into a supermarket aisle full of fashionable products, as Kaiser Karl did at Chanel. Supersize it, please!


image

image
Source<
http://www.nbcnews.com/pop-culture/pop-culture-news/super-model-market-chanel-transforms-runway-grocery-aisle-n44146